Home

Zoek in de website

images/bmwm5-2019.jpg

eifel 4

Club Nieuws

Verslagen, nieuws en foto's van en over de BMW M club of van de afgelopen evementen.

Lees meer

onemoretime 14

Leden gespot

In leden gespot vertellen leden van de BMW M Club zijn of haar verhaal over hun eigen BMW M.

Lees meer

110318 26

Lid worden?

Lid worden van BMW M Club Nederland? Schrijf je snel in, en word lid van deze unieke club.

Lees meer

eifel 20

Agenda

Bekijk de volledige agenda van de BMW M club in 2019 en neem deel aan een van de evementen.

Lees meer

bmwmclub infohomepage

poster 07042019 2 inschrijvingposter 29 06 2019

CLUB NIEUWS

  • Noordelijke Nederlanden Meeting

    In tegenstelling tot de voorgaande meeting, was de weersvoorspelling voor de zondag van de Noordelijke Nederlanden meeting helemaal top: 18 graden en geen bewolking. Zo zien we het graag. Dit keer vindt de Noordelijke Nederlanden meeting plaats in Noord-Holland. Er is ook vandaag weer een gevarieerd scala aan M-modellen, in totaal waren er 11 stuks aanwezig, maar de E46 was met 4 stuks het beste vertegenwoordigd.

    Lees meer...  
  • Voorstellen Premio Peter De Groot

    Premio Banden + Autoservice Peter de Groot, al 17 jaar één van de bandenspecialisten voor de Hoeksche Waard en omstreken, gaat nog breder inzetten op service. Aan de Rembrandtstraat 6 in Oud-Beijerland is een tweede vestiging geopend. Een unieke vestiging met een geheel eigen beleving. In de werkplaats wordt uiteraard dezelfde service verleend als in de reeds bestaande vestiging, welke prominent aanwezig is op het bedrijventerrein De Hoogerwerf aan de Donkervoortlaan 2 te Oud-Beijerland.

    Lees meer...  

m21.jpgDe pers mocht de nieuwe BMW M2 Coupé ontdekken. Een belangrijk moment voor BMW’s M-afdeling: de 370 pk sterke M2 moet beter dan goed zijn. En waar voelt zo’n sportieveling zich het meeste in zijn element? Juist. Op het circuit. Omdat het een internationaal Media Event betrof, vond het feestje plaats op een ‘centrale’ plek; de Hungaroring. Dit officiële F1 circuit in Budapest vroeg niet alleen het nodige van de M2 maar ook van ons, als zogenaamde coureurs.


Gedurende drie laps reden we achter een ervaren DTM-coureur aan om het kunstje af te kijken en de ideale lijnen te vinden op het circuit. Wat strategisch geplaatste pionnen maakten het net even iets moeilijker; lomp de bocht uit komen glijden was er dus niet bij. Tenminste, niet als je straftijd wilde vermijden. Eenmaal warm gereden en met verhoogde hartslag, ging het vierde rondje voor ‘het echie’.

m35.jpg

Een snelle start is essentieel voor een goede rondetijd. Zodra het duimpje omhoog ging was het noodzaak je gaspedaal te vinden en deze richting bodem te drukken in Sport+ stand. Resultaat waren piepende bandjes in de eerste versnelling en iets wiebelend kontje wanneer je je na enkele meters een weg naar de tweede versnelling wilde flipperen. De achterwielaandrijving zorgt voor een glimlach op je gezicht maar houd je tegelijkertijd scherp. Wat wil je met een vermogen van 370 pk?

Eenmaal in de derde versnelling zit de vaart er lekker in; de 3,0-liter (zes-in-lijn) benzinemotor verstaat zijn vak wel! De acceleratie is net zo pittig als dames met een kort kapsel. Na een soort Hongaarse Tarzan-bocht volgden daar de pionnen. Deze heb ik, mede dankzij het lichtvoetige M Sport-onderstel en zijn stuurscherpte, netjes laten staan. Toch kun je met behulp van de M Dynamic modus (MDM) gecontroleerd driften. Het DSC systeem staat dan wielslip toe voor wat extra fun!

m22

Maar zelfs het minderen in snelheid is een plezier; wanneer je voor een bocht meerdere versnellingen moet terugschakelen laat het M Performance uitlaatsysteem van zich horen waardoor je oren verblijd worden met muziek. Muziek met een hoofdletter ‘M’. Daarnaast is goed kunnen remmen net zo belangrijk als flink gas kunnen geven en dus worden de bijterige M-remmen zeer gewaardeerd op het circuit.

Snelheid zit hem niet alleen onder de motorkap. Met zijn dynamische design en gespierde voorkomen komt hij vlot voor de dag. Zijn looks worden nog sportiever met een nieuw gamma aan BMW M Performance Parts. Zo zijn de onderbumper, zijskirts, diffuser en zelfs de spiegelkappen van koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP) gemaakt. Of je door deze aerodynamische onderdelen daadwerkelijk harder kan rijden is de vraag, maar het versterkt het krachtige uiterlijk van de M2 wel degelijk. 

Maar ook de connectiviteit is afgestemd op sportief rijgedrag. Zo biedt de GoPro app de mogelijkheid om je kunsten op het circuit vast te leggen met een dash-cam welke gemakkelijk te bedienen valt met de iDrive controller en het display. Tegelijkertijd kan je als bestuurder je rijstijl monitoren met de M Laptimer app. Deze techniek zorgt ervoor dat er geen twijfel meer bestaat over wie nu de snelste (coureur) is.

m34

De BMW M2 Coupé beschikt over autosporttechniek voor straat- en circuitgebruik. Hij heeft als het ware twee gezichten; een heer op straat en een freak op het circuit. Als je bij de dealer in gedachten houdt dat je twee auto’s voor de prijs van één krijgt, valt het prijskaartje nog iets mee (€79.990).

Bron: Het Automeisje - www.hetautomeisje.nl

BLOG

  • Alweer een 30 Jahre?

    Dertig jaar geleden bracht BMW M GmbH de eerste cabrio-versie van de potente BMW M3 op de markt. Ter ere van dit heugelijke jubileum verschijnt deze zomer een zeer exclusieve en gelimiteerde versie van de BMW M4 Cabrio onder de naam BMW M4 Cabrio Edition 30 Jahre. Een van de twee speciale editie's is voorzien van de unieke kleur Mandarin II uni, die refereert aan de kleur Dakar Yellow.

    Lees meer...  
  • Rijtest BMW M4 CS

    Voor iedereen die een ‘standaard’ M4 niet hardcore genoeg vindt, maar het geld niet heeft voor een M4 GTS. Of voor ouders die hun kinderen niet willen verkopen vanwege immorele bezwaren en dus nog een achterbank nodig hebben – de M4 CS is het antwoord. Deze uitvoering is gelimiteerd, lichter, stoerder en sneller! Een auto die eigenlijk is bedoeld voor het circuit, maar ook nog eens bovengemiddeld presteert op de openbare weg.  

    Lees meer...